POLITYKA PRYWATNOŚCI
Data wejścia w życie: 01.10.2022 r.
§1 Informacje ogólne
- Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazywanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług oferowanych poprzez stronę internetową www.simair.pl (dalej: „Serwis”).
- Administratorem danych osobowych zawartych w Serwisie jest Simair Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Taśmowa 8 / lok. U3, 02-677 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000959843, NIP: 521 395 98 58, REGON: 521490481, (dalej: „Administrator” lub „Simair Sp. z o.o.”).
- Kontakt z Administratorem w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem e-mail: hello@simair.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Administrator dokłada wszelkich starań, aby chronić prywatność Użytkowników Serwisu oraz bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej: „RODO”) oraz innymi właściwymi przepisami prawa polskiego.
- W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i stale sprawdzamy ich zgodność z obowiązującymi aktami prawnymi.
§2 Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników Serwisu w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
- W celu świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu, w tym umożliwienia korzystania z funkcjonalności Serwisu:
- Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy).
- W celu obsługi zapytań kierowanych przez Użytkowników za pośrednictwem formularza kontaktowego, poczty elektronicznej lub telefonicznie:
- Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zapewnieniu możliwości odpowiedzi na zapytania) lub art. 6 ust. 1 lit. b RODO (podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, jeśli zapytanie dotyczy oferty).
- W celu realizacji umowy zawartej z Klientem:
- Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą).
- W celach marketingowych dotyczących produktów i usług własnych Administratora, w tym przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz wiadomości SMS:
- Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą). Zgoda może być w każdej chwili wycofana.
- W celach analitycznych i statystycznych, polegających na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie oraz ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług:
- Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na doskonaleniu Serwisu i usług).
- W celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami:
- Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na ochronie swoich praw).
- W celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, np. wynikających z przepisów podatkowych czy rachunkowych:
- Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO (niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze).
§3 Zakres przetwarzanych danych osobowych
- W zależności od celu przetwarzania, Administrator może przetwarzać następujące kategorie danych osobowych:
- Dane identyfikacyjne: imię i nazwisko, nazwa firmy.
- Dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny.
- Dane zbierane automatycznie podczas korzystania z Serwisu: adres IP, dane dotyczące urządzenia (np. typ przeglądarki, system operacyjny), dane o aktywności w Serwisie (np. odwiedzane podstrony, czas spędzony na stronie), dane geolokalizacyjne (jeśli Użytkownik wyraził na to zgodę).
- Inne dane: przekazane dobrowolnie przez Użytkownika w treści zapytania, formularza lub podczas komunikacji z Administratorem poprzez serwis internetowy lub drogą telefoniczną.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne może uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności Serwisu lub realizację określonych celów (np. odpowiedzi na zapytanie, wysyłki newslettera, zawarcia umowy).
§4 Okres przechowywania danych osobowych
- Dane osobowe Użytkowników będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane:
- Dane przetwarzane na podstawie umowy lub w celu jej zawarcia – przez czas trwania umowy, a po jej zakończeniu przez okres wymagany przepisami prawa (np. dla celów podatkowych, rachunkowych) lub do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
- Dane przetwarzane na podstawie zgody – do czasu wycofania zgody, jednak nie dłużej niż jest to niezbędne do realizacji celu, na który zgoda została wyrażona.
- Dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora – do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych lub do czasu, gdy interes ten przestanie istnieć.
- Dane przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych – przez okres wynikający z odpowiednich przepisów prawa.
- Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
§5 Odbiorcy danych osobowych
- Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem, wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania, w szczególności:
- Dostawcom usług technicznych i organizacyjnych (np. dostawcy usług IT, hostingodawcy, firmy kurierskie i pocztowe, dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą).
- Podmiotom świadczącym usługi księgowe, prawne, doradcze.
- Dostawcom narzędzi do analizy ruchu na stronie (np. Google Analytics).
- Wszystkie podmioty, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych, gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.
- Dane osobowe mogą być również udostępniane organom publicznym uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa.
§6 Prawa osób, których dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora, Użytkownikom przysługują następujące prawa:
- Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO) – prawo do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz informacji określonych w art. 15 RODO.
- Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO) – prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe, oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.
- Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO) – prawo do żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia jej danych osobowych, jeżeli zachodzą okoliczności przewidziane w art. 17 RODO.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO) – prawo do żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO.
- Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO) – prawo do otrzymania od Administratora w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych jej dotyczących, które dostarczyła Administratorowi, oraz prawo do przesłania tych danych innemu administratorowi, o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz w sposób zautomatyzowany.
- Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO) – prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku wniesienia sprzeciwu Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnego interesu związanego z funkcjonowaniem Simair Sp. z o.o..